Reklama
 
Blog | Lucia Žárska

Bouře v technologickém sektoru pokračuje

Technologický sektor má již delší dobu klesající tendenci. Zisky klesají a prognózy na další čtvrtletí nejsou zrovna nejlepší. Tento týden je klíčový zejména z hlediska oznámení výsledků technologických společností, které nejsou nejlepší. Pro mnohé je to překvapení, protože tento sektor již mnoho let rychle roste.  Podívejme se tedy blíže na společnosti v technologickém sektoru.

Index S&P 500 jako sektorový indikátor

Najít v technologickém odvětví společnost s úspěšným růstovým trendem je stále obtížnější. Problémy a zpomalení hospodářského růstu jsou způsobeny především nedostatkem polovodičů a rostoucími úrokovými sazbami. Předpokládá se, že zisky technologických společností v indexu S&P 500 klesnou ve třetím čtvrtletí o více než 4 %, což je výrazný rozdíl oproti předchozím letům, kdy to byli právě hráči z technologického sektoru, kteří táhli zisky v indexu S&P 500.

Podle nejhorších prognóz by zisky technologických společností v indexu S&P 500 mohly klesnout o více než 5 %, což by pro investory znamenalo značnou ránu. Ve skutečnosti by to bylo znamení, že technologický sektor se zmenšuje nejen v absolutním vyjádření, ale také v poměru k indexu S&P 500.

 

Zpomalení cloud computingu

K nepříznivé situaci přispěly i nedávné výsledky společnosti Microsoft. Ta vydala varování před výrazným zpomalením růstu cloud computingu v nadcházejícím období. Důvodem tohoto tvrzení je, že velcí zákazníci pozastavují své výdaje v obavách ze zpomalení ekonomiky. Po tomto oznámení začaly akcie společnosti Microsoft klesat a jejich hodnota se snížila přibližně o 7 %.

Další významnou společností z technologického sektoru je Alphabet. Ta také nedávno oznámila zpomalení svého hlavního podnikání v oblasti reklamy ve vyhledávání. Digitální reklama a elektronický obchod tvoří významnou část zisků v technologickém sektoru, takže toto oznámení způsobilo další výprodej akcií společností v tomto odvětví. Společnost Alphabet je největším prodejcem digitální reklamy v USA a ve třetím čtvrtletí její příjmy rostly nejpomaleji od roku 2013.

Technologický sektor má tedy potíže. Na vině může být začátek omezování výdajů na internetovou reklamu, protože firmy čelí prudce rostoucí inflaci. V dnešní době je třeba být při investování v těchto společnostech obezřetný a opatrný. Na druhou stranu je nyní doba, kdy můžeme získat relativně hodnotné akcie za výhodnou cenu.

 

Reklama